Wednesday, November 08, 2006

Ajaib

Teman-teman saya obsesif dengan Altantuya Shariibuu tetapi, berkat petunjuk sepanjang jalan, saya ditemukan dengan buku besar dari seorang tokoh isteri yang paling setia pada suaminya daripada Bani Tamim.

Dengan segala hormatnya, saya perkenalkan buku ini, Abuya Ashaari Muhammad: Pemimpin paling ajaib di zamannya karya Khadijah Aam (aka Ummi Jah).

Kepada teman saya itu, ribuan terima kasih kerana mengingatkan saya yang sudah lupa!

>> Sebarang ulasan yang negatif atau memperkecil-kecilkan buku ini, atau posting ini, saya akan padamkan!

24 comments:

The Interviewer said...

sdr,
buku ini memang nampak besar dan tebal. :-)

Anonymous said...

Yalah, besar dan tebal. Dan, ajaib dan hairan juga!

Amin Ahmad said...

sejak bila perlunya larangan mengkritik ini jadi tema pejuang kebebasan?

hehe..

mile said...

susah nak memperkecil buku ini sebab ia memang tebal... hehe

mile said...

spinning gasing?

najwan halimi said...

ajaib..fathi tak bagi kririk??

ajaib...

ulampegaga said...

ini baru betul kebebasan untuk mengkritik tidak dipratikkan.....hidup namanya I.S.A ( ikut suka aku )

dingin said...

buku ini memang cantik dan hijau, pasti mahal

hehehe

zul said...

saya setuju ngan najwan... nape tak bagi kritik buku nie....if u really want people know about it...

abd u rtak cakap kat mana nak dapat and hebat sangat ke dia nie..

Ibnu Hashim said...

Ye lah....besar...buat baling anjing baguih nih...
sure benjol...
ajaibbb ajaibbb....

ustazmuda said...

Assalmualaikum....
Kadang-kadang pujian juga membawa lingkup hehe. Betapa banyak manusia jatuh kerana pujian... dan naik kerana kritikan... ke gone???

Tq

najwan halimi said...

zul,

adakala fathi memang mcm tu..dia bergurau barangkali..hehe

al-faqir said...

Ha'ah laa bro fathi..

Kenapa tak boleh kritik buku ni?

Anonymous said...

akhir zaman ni banyak perkara ajaib terjadi.Dajai mari nanti lagi banyak berlaku perkara ajaib!

fathi aris omar said...

Kawan2, hal2 yang ajaib ni tak boleh kritik. Tak baikkkkk. Kena sumpahan. Kau orang yang kritik, aku yang kena sumpahan, nanti.

Anonymous said...

Anda semua orang Malaysia itu bertuah, punya pemimpin macam Abuya. Karena Abuya lah Malaysia jadi maju macam tu, tak macam Indonesia yang banyak bencana. Tak patut kita perkecilkan Abuya, justru Abuya inilah penyelamat untuk dunia, terutama anda-anda semua yang di Malaysia.

Anonymous said...

Sesat lagi menyesatkan ..!

Anonymous said...

Soalan Untuk Abuya (atau PR nya):
1) Berapa ramaikah anak anda?
2)Bolehkah beliau menamakan mereka mengikut kronologi tarikh lahir?
3)Siapakah fashion consultant Abuya yang mengsyorkan beliau memakai sarban batik?
4)Siapakah salasilah guru guru serta Shaykh Shaykh beliau?
5)Adakah Abuya memulakan brand Tariqat sendiri untuk memajukan egonya sendiri?
6) Bilakah agaknya Abuya akan mengisytiharkan kepada seluruh dunia yang dia itu datang sebagai penyelamat dunia?
7)Bolehkah dia menandingi Superman?
8)Bolehkah Abuya terbang?
9)Bolehkah Abuya berenang?
10) Bilakah Abuya nak megisytiharkan dirinya sebagai a Big Con Job?
11)Celak beli kat mana? Nak sikit...

al-faqir said...

laa, ingatkan bro fathi ni pengikut abuya! hahaha..

Anonymous said...

ajaib pebendenye.... pemimpin ajaran sesat neraka jahanam lah tempatnya

Anonymous said...

Ajaib... Ajaib..

Ajaib pon POLIS & JAIS buleh pi tangkap... Kasi Invisible la masa depa tu mai nak tangkap.

Ajaib ... Ajaib...

umniyah said...

jemaah yg kebenaran mstila hebat ujiannya...kajila smule sejarah para salafussoleh....x hairanla kalau abuya pun kauorg nk kritik teruk2..pahala free je korang bg pada abuya..n dosa free je yg kauorg dapat..

but now, tgkla jemaah ikhwan dah semakin maju...keebenaran dah terserlah dan pembongkaran sedang pun berlaku....

Herblife2@Gmail.com said...

tak mau nak komen kena baca buku itu. sebab sekarang ni ulama yg kita puja puji pun dah merapu lihatla apa dah jadi pada nik aziz semua org umno masuk neraka, PKR dan DAP macamana tak pula nik aziz komen. pas pun dah pecah belahlah org kerdil macam kami ni tak tau nak cari pemimpin yg boleh selamatkan kita dari dunia dan akhirat...pimimpin islam dlm politik semua dah gila kuasa tak ada satu org pun yg ajak kita pada kebaikan semua ajak kita lihat kesalahan musuh lebih lebih lagi pada umno. soa fikir fikirlah sendiri org yag tak terlibat politik ini ada kebenarannya.

Anonymous said...

Putra bani Tamim ni contoh baik pemimpin spiritual yg kita harus berhati-hati,banyak lagi kat malaysia ni yg cam dia nih,syok sndiri dan bagaimana riak berjaya menipu diri.dibibir zikrullah tak henti2 tapi kalau ada riak di hati jangan harap Allah nak bagi petunjuk,